Ana içeriğe atla

11. Sınıf Yazılı Çalışma Notları

+Akıl ve vahyi dengeli kullanan, örf adetler gibi toplum 
için faydalı olan her şeyi dikkate alarak içtihatta bulanan 
ve geniş bir coğrafyaya yayılan mezhep: Hanefilik

+Caferilerin kullandığı secde taşına: Türbet veya Mühür

+Kuzey Afrika'da yaygın olan ameli mezhep: Malikilik

+Hakem olayı Sıffin Savaşı'ndan sonra yaşanmıştır.

+ Dinlerin evliliğe büyük önem vermesinin asıl nedeni;
 Evlenmenin topluma huzur mutluluk ve gelecek sağlaması

+ Delil çıkarmada Kur’an ve Sünneti esas alan, 
icmadan sahabe icmasını anlayan ve kıyas,
 örf adet gibi uygulamaları delil saymayan 
fıkhi mezhep: Hanbelilik

+Ömrünün çoğunu Medine’de geçiren ve Peygamberin 
yaşadığı yer olduğundan Medine halkının uygulamalarını 
dinde delil kabul eden mezhep imamı: İmam Malik

+İlk mezhep: Haricilik'tir.

+Caferilik Mezhebinde onikinci imam: Muhammed Mehdi

+Siyasi itikadi mezhepler: Caferi, Maturidilik, Mutezile
Eş'arilik, Haricilik

+Ameli-Fıkhi Mezhepler: Hanefilik, Şafiilik, Hanbelilik, Malikilik

+“Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka tanrılar bulunsaydı, 
yer ve gök kesinlikle bozulup gitmişti” (Enbiya, 22) 
ayeti Tevhit unsuru ile ilgilidir.

+Hanefiliğin kurucusu İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin eseri;
Fıkhı Ekber'dir.

+İtikadi Mezheplerden Maturidiliğe bağlı olanlar 
Ameli Mezheplerden Hanefi'liğe bağlıdır.

+Şafiilerin itikadi mezhebi ise Eşarilik'tir.

+İslam Düşüncesinde yorumları birleştiren unsurlar;
Tevhit, Kur'an, Nübüvvet

+Vacip kavramının bulunmadığı, mensuplarının 
Türkiye’de de bulunduğu ameli mezhep Şafiilik'tir.

+Hanbeli mezhebinin kurucusu Ahmet B. Hanbel'in 
eserinin ismi Müsned'dir.

+ Caferilik mezhebine göre Hz. Ali ve soyundan gelenler
ismet (günahsız) sıfatına sahiptir.



Reklamlar:
Oğulcan Fırıldak Youtube Hesabı'nı Takip Edebilirsiniz!

https://www.youtube.com/channel/UCFbLL6qRXSL_ceGF39-DzMA

Yorumlar

Yorum Gönder

Emin Hoca ile Din Kültürü

Bu blogdaki popüler yayınlar

10. Sınıf Din Kültürü Yazılı Notları

1. ÜNİTE: ALLAH İNANCI 1. Allah'ın Varlığının ve Birliğinin Delilleri Tevhit: Allah'ın varlığı ve birliği Hudüs delili: -Evren her şeyiyle hadistir. (Sonradan olmadır.) -Sonradan olan her şey bir muhdise (Yaratıcıya) muhtaçtır. -Öyleyse evren de bir muhdise muhtaçtır. O da Allah’tır. İmkan Delili ;   Evren   v e tüm canlılar sonradan yaratılmıştır. Sonradan yaratılan her şey mümkündür yani bunların varlığı zorunlu değildir. Varlığı zorunlu olmayan Evreni ve içindeki varlıkları yaratma yönünde tercih eden bir varlık bulunması gerkir.  Nizam Delili;   Kainatın dengede olması, kanun ve kurallarla işlemiş olmasına denir. Allah tealanın varlığı ve birliğinin en büyük delillerindendir. Bir ilah olmasaydı nizam düzen kural olmazdı her şey karışır yok olurdu.   2. Allah Her Şeyi Yaratan, Yaşatan ve Gözetendir 3. İnsanın Allah'la iletişimi - Dua - İbadet - Tövbe - Kur'an Okuma 4. Temel İnanç Esasları (K-A-P-M-A-K) - Kitaplara iman - Allah'a iman - Peygamberl

9. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ YAZILI ÇALIŞMA NOTLARI

1. ÜNİTE: İNSAN VE DİN İnsan Doğası ve Din Fıtrat:  Allah Teâlâ'nın insanları kendisini bilip tanıyacak ve idrak edecek bir kabiliyet üzere yaratmasıdır. İnanmanın Çeşitli Biçimleri Monoteizm : Tek tanrı inancı -Tevhit: Allah'ın varlığı ve birliği'dir. (Monoteizm'in İslam inancındaki karşılığıdır) İhlas suresi Tevhid'e örnektir. Politeizm: Çok tanrıcılık -Şirk: Allah'a inanmanın yanı sıra O'ndan başka tanrıların olduğuna da inanmaktır. Ateizm: Tanrıtanımazlık 2. ÜNİTE: TEMİZLİK VE İBADET İbadetin Anlamı ve Kapsamı İbadet: Boyun eğme, saygı duyma, itaat etme, tapınma, kulluk borcunu yerine getirme anlamlarına gelir. Farz: Allah'ın kesin olarak yapılmasını emrettiği iş ve davranışlardır. Vacip: Farz kadar kesin olmayan ancak yapılması istenen yükümlülüklerdir. Sünnet: Hz. Muhammed'in sözleri, fiilleri ve onayladığı davranışlardır. Salih Amel: İyi ve güzel işler, davranışlar. Niçin İbadet Edilir ? İnsanın yaratılış amacı

11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Sınav Notları

11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Ders Notları Mezhep:  Bir dinin, anlayış ve görüş ayrılıkları dolayısıyla ortaya çıkan, belirli kuralları, kendi içinde tutarlı inanç ve davranış bütünlüğü bulunan büyük kollarından her biri. İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ İnsan Yapısından Kaynaklanan Sebepler:  Dinin anlaşılması ve algılanması, kabiliyet, ilgi, ihtiyaç ve beklenti gibi kişilik farklılıklarından az da olsa etkilenir. Bu nedenle farklı yorumlar ortaya çıkabilir. Dini Metinlerden Kaynaklanan Sebepler:  Vahyin kullandığı üslup ve anlaşılması kolay olmayan “müteşâbih” ayetler dinin yorumlanmasında farklılaşmaya neden olan sebeplerdendir. Sosyal Sebepler:  Toplumlar kendi sosyal yapısına uygun dinî bir yaşam biçimi geliştirir. Bu da her toplumda farklı din anlayışının gelişmesine sebep olur. Kültürel Sebepler:  İslam coğrafyasının genişlemesiyle birçok kültürle karşılaşılmıştır. Müslüman olan halklar kendi kültür ve inançlarını kolay kolay terk e