Ana içeriğe atla

8. Sınıf LKS Konuları


Memin35 ile Din Kültürü


ÖĞRENME ALANI: İNANÇ
1.ÜNİTE: KAZA VE KADER
1. Bölüm : Allah Her Şeyi Bir Ölçüye Göre Yaratmıştır 
2. Bölüm : Kader ve Evrendeki Yasalar
3. Bölüm : İnsan İradesi ve Kader
İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
İnsanın Çabası: Emek ve Rızık
Dünya Hayatının Sonu: Ecel ve Ömür
4. Bölüm : Allah’a Güvenmek (Tevekkül)
5. Bölüm : Ayete’l-Kürsi ve Anlamı

ÖĞRENME ALANI: İBADET
2.ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ

1. Bölüm : İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
2. Bölüm : İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem
3. Bölüm : Paylaşma ve Yardımlaşma İbadeti Olarak Zekât
4. Bölüm : Toplumsal Dayanışma İbadeti Olarak Sadaka
5. Bölüm : Yardımlaşma Kurumlarımız
6. Bölüm : Hac Nedir ve Niçin Yapılır?
7. Bölüm : Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar
8. Bölüm : Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi
9. Bölüm : Kurban Nedir ve Niçin Kesilir?

ÖĞRENME ALANI: HZ MUHAMMED (SAV)
3.ÜNİTE: HZ MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR

1. Bölüm : Hz Muhammed İnsanlara Değer Verirdi
2. Bölüm : Hz Muhammed Güvenilir Bir İnsandı
3. Bölüm : Hz Muhammed Bilgiye Önem Verirdi
4. Bölüm : Hz Muhammed Danışarak İş Yapardı
5. Bölüm : Hz Muhammed Merhametli, Hoşgörülü ve Affediciydi
6. Bölüm : Hz Muhammed Çalışmayı Sever ve Zamanı İyi Değerlendirirdi
7. Bölüm : Hz Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi
8. Bölüm : Hz Muhammed Hakkı Gözetirdi
9. Bölüm : Hz Muhammed Doğayı ve Hayvanları Severdi

ÖĞRENME ALANI: KUR’AN VE YORUMU
4.ÜNİTE: KUR’AN’DA AKIL VE BİLGİ

1. Bölüm : Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
2. Bölüm : Kur’an Aklımızı Kullanmamızı İster
3. Bölüm : Kur’an Doğru Bilgiye Önem Verir
4. Bölüm : Kur’an’da Bilgi Edinme Yolları
5. Bölüm : Bilgi Taassubu Önler
6. Bölüm : Sevgi ve Merhamet Örneği: Hz Yusuf

ÖĞRENME ALANI: AHLAK
5.ÜNİTE: İSLAM DİNİNE GÖRE KÖTÜ ALIŞKANLIKLAR

1. Bölüm : Alkollü İçki İçmek ve Uyuşturucu Kullanmak
2. Bölüm : Kumar Oynamak
3. Bölüm : Kötü Alışkanlıklar Nasıl Başlıyor?
4. Bölüm : Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Nasıl Korunalım?
5. Bölüm : Başkalarına Zarar Vermek: Kul Hakkı

ÖĞRENME ALANI: DİN VE KÜLTÜR
6.ÜNİTE: DİNLER VE EVRENSEL ÖĞÜTLERİ

1. Bölüm : Din Niçin Evrensel Bir Gerçekliktir?
2. Bölüm : Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım
Hinduizm ve Budizm
Yahudilik
Hristiyanlık
İslam
3. Bölüm : Dinlerin ve İslam’ın Evrensel Öğütleri
Doğruluk
Temizlik
İyilik ve Yardımseverlik
Büyüklere Saygı, Küçüklere Sevgi Göstermek
Hayvanlara İyi Davranmak
Çevreyi Korumak
Zararlı Alışkanlıklardan Kaçınmak
Başkalarına Zarar Vermemek
4. Bölüm : Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
Not: Devlet kitabı bütün konuları ihtiva etmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10. Sınıf Din Kültürü Yazılı Notları

1. ÜNİTE: ALLAH İNANCI 1. Allah'ın Varlığının ve Birliğinin Delilleri Tevhit: Allah'ın varlığı ve birliği Hudüs delili: -Evren her şeyiyle hadistir. (Sonradan olmadır.) -Sonradan olan her şey bir muhdise (Yaratıcıya) muhtaçtır. -Öyleyse evren de bir muhdise muhtaçtır. O da Allah’tır. İmkan Delili ;   Evren   v e tüm canlılar sonradan yaratılmıştır. Sonradan yaratılan her şey mümkündür yani bunların varlığı zorunlu değildir. Varlığı zorunlu olmayan Evreni ve içindeki varlıkları yaratma yönünde tercih eden bir varlık bulunması gerkir.  Nizam Delili;   Kainatın dengede olması, kanun ve kurallarla işlemiş olmasına denir. Allah tealanın varlığı ve birliğinin en büyük delillerindendir. Bir ilah olmasaydı nizam düzen kural olmazdı her şey karışır yok olurdu.   2. Allah Her Şeyi Yaratan, Yaşatan ve Gözetendir 3. İnsanın Allah'la iletişimi - Dua - İbadet - Tövbe - Kur'an Okuma 4. Temel İnanç Esasları (K-A-P-M-A-K) - Kitaplara iman - Allah'a iman - Peygamberl

9. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ YAZILI ÇALIŞMA NOTLARI

1. ÜNİTE: İNSAN VE DİN İnsan Doğası ve Din Fıtrat:  Allah Teâlâ'nın insanları kendisini bilip tanıyacak ve idrak edecek bir kabiliyet üzere yaratmasıdır. İnanmanın Çeşitli Biçimleri Monoteizm : Tek tanrı inancı -Tevhit: Allah'ın varlığı ve birliği'dir. (Monoteizm'in İslam inancındaki karşılığıdır) İhlas suresi Tevhid'e örnektir. Politeizm: Çok tanrıcılık -Şirk: Allah'a inanmanın yanı sıra O'ndan başka tanrıların olduğuna da inanmaktır. Ateizm: Tanrıtanımazlık 2. ÜNİTE: TEMİZLİK VE İBADET İbadetin Anlamı ve Kapsamı İbadet: Boyun eğme, saygı duyma, itaat etme, tapınma, kulluk borcunu yerine getirme anlamlarına gelir. Farz: Allah'ın kesin olarak yapılmasını emrettiği iş ve davranışlardır. Vacip: Farz kadar kesin olmayan ancak yapılması istenen yükümlülüklerdir. Sünnet: Hz. Muhammed'in sözleri, fiilleri ve onayladığı davranışlardır. Salih Amel: İyi ve güzel işler, davranışlar. Niçin İbadet Edilir ? İnsanın yaratılış amacı

11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Sınav Notları

11. Sınıf Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Ders Notları Mezhep:  Bir dinin, anlayış ve görüş ayrılıkları dolayısıyla ortaya çıkan, belirli kuralları, kendi içinde tutarlı inanç ve davranış bütünlüğü bulunan büyük kollarından her biri. İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ İnsan Yapısından Kaynaklanan Sebepler:  Dinin anlaşılması ve algılanması, kabiliyet, ilgi, ihtiyaç ve beklenti gibi kişilik farklılıklarından az da olsa etkilenir. Bu nedenle farklı yorumlar ortaya çıkabilir. Dini Metinlerden Kaynaklanan Sebepler:  Vahyin kullandığı üslup ve anlaşılması kolay olmayan “müteşâbih” ayetler dinin yorumlanmasında farklılaşmaya neden olan sebeplerdendir. Sosyal Sebepler:  Toplumlar kendi sosyal yapısına uygun dinî bir yaşam biçimi geliştirir. Bu da her toplumda farklı din anlayışının gelişmesine sebep olur. Kültürel Sebepler:  İslam coğrafyasının genişlemesiyle birçok kültürle karşılaşılmıştır. Müslüman olan halklar kendi kültür ve inançlarını kolay kolay terk e